A Balaton kiemelt turisztikai fejlesztési térség fejlesztése és pozícionálása
GINOP-1.3.4-17-2018-00001,
A Balaton kiemelt turisztikai fejlesztési térség fejlesztése és pozícionálása
Konzorciumvezető: Magyar Turisztikai Ügynökség
Konzorciumi tagok:
- Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány
- Visit Hungary Nemzeti Turisztikai Szervezet Nonprofit Zrt.
- Balatoni Turizmus Szövetség
- Balatoni Integrációs és Fejlesztési Ügynökség Közhasznú Nonprofit Kft.
- Nyugat-Balatoni Turisztikai Iroda Nonprofit Kft.
- Pannon Gasztronómiai Akadémia Egyesület
Támogatási összeg: 1 000 000 000 Ft
Támogatás mértéke: 100%
Projekt tervezett befejezésének dátuma: 2023.12.15.
A Balatoni kiemelt turisztikai fejlesztési térség hosszú távú célja: A Balaton desztináció váljon a belföldi utazó közönség számára Magyarország elsődleges családi üdülő régiójává, a külpiacokon egységes desztinációként jelenjen meg, továbbá magas színvonalú szolgáltatásaival kedvelt úti cél legyen.
A stratégiai célok elérése érdekében a releváns turisztikai termékekre vonatkozó mélységi, a térség fejlesztési irányait meghatározó elemzéseken, a meglévő vonzerőkre alapozott egyedi, meghatározott célcsoportokra fókuszáló térségi program- és csomagajánlatok előkészítésén túl a Balaton kiemelt turisztikai fejlesztési térség márkázását elősegítendő, a termékfejlesztés részeként tematikus, új kínálati elemek jönnek létre hozzájárulva a kulturális kínálat színesítéséhez. A desztináció fő profiljának megfelelően családbarát stratégia készül, meghatározó projektelem a helyi termékek integrálása a turizmusba – a desztináció egyedi gasztronómiai karakterének meghatározása, a helyi alapanyagok felhasználásának erősítése és az autentikus gasztronómiai kínálat létrehozása -, tekintve, hogy a hazai gasztro forradalom egyik központja a Balaton.
A projekt előrehaladása:
A projektben vállalt menedzsment feladatok megvalósítását a konzorciumvezető saját teljesítés keretében végzi, megfelelő végzettséggel és szakmai tapasztalattal rendelkező szakmai megvalósítók foglalkoztatásával. A projekt előrehaladtával valamennyi vállalt stratégiai és termékfejlesztési tevékenység megvalósult. Elindult továbbá a desztináció saját, célzott kutatáson alapuló márkastratégiájának és egységes arculatának tervezése, amelyre széleskörű marketing és kommunikációs tevékenység épül. 2021 őszétől kerülnek megrendezésre a minőségi szolgáltatásfejlesztés, és a versenyképesség javítását célzó különböző témakörben tervezett rendezvények, workshopok.
Balatoni Integrációs és Fejlesztési Ügynökség Kh. Np. Kft. részfeladatai és azok előrehaladása:
A Balatoni Integrációs és Fejlesztési Ügynökség Kh. Np. Kft. részfeladatai:
- Termékfejlesztéshez kapcsolódó workshopok szervezése
- Térségi márka bevezetését támogató szakmai rendezvények, előadások szervezése
Támogatási összeg: 14 937 250,-Ft
Támogatás mértéke: 100%
A részprojektek megvalósulásának dátuma: 2022.03.31.
A Balatoni Integrációs Kft feladata a projekt keretében elkészülő „Márka” bemutatása, és az egyes turisztikai termékekhez kötődő alapszolgáltatásokra vonatkozó szakmai követelményrendszer mindennapi alkalmazásának megismertetése a régió lakosaival.
A projektben elkészült, egyes turisztikai termékekhez kapcsolódó dokumentumok, és a jelenleg még elkészítés alatt álló Márka Koncepció alapján a Kft. elkezdte a szemléletformálási programok szakmai tartalmának, tematikájának összeállítását.
A termékfejlesztéshez kapcsolódó worksopok tervezett témakörei:
- aktív turizmus,
- kulturális turizmus,
- egészségturizmus,
- családbarát turizmus
- bor-, és gasztro turizmus
A rendezvények 2022 január-március időszakban kerülnek majd megrendezésre